Nooit meer postzegels kopen op vakantie

04 MEI 2010, AMSTERDAM
Samenvatting

Door simpel een foto te maken met de mobiele telefoon, een tekst toe te voegen en het adres van de ontvanger in te vullen kan men nu een echte ansichtkaart versturen zonder dat men er op uit moet om een kaart of postzegel te kopen. Daarbij kan deze kaart gratis als e-mail of Twitter bericht verstuurd worden.

Dankzij een initiatief van 3 studenten van de Hogeschool van Amsterdam is het kopen van postzegels en ansichtkaarten verleden tijd. Ben Groot (22), Marco de Waard (24) en Bart Schoon (25) hebben tijdens hun ondernemende afstudeertraject met hun bedrijf 'Dutchtape' een ansichtkaartendienst voor op mobiele telefoons hebben opgezet onder de naam 'Bluppr'. Met Bluppr kunnen gebruikers van een iPhone of een Android toestel een foto maken met hun telefoon en die direct als echte ansichtkaart versturen naar ieder adres ter wereld. Bluppr is vanaf heden kosteloos verkrijgbaar in de applicatiewinkels Apple Appstore en Android Market.

Het idee komt voort uit de gedachte dat jongeren op vakantie vaak niet de moeite nemen om een kaartje naar het thuisfront te sturen. Een smsbericht of een e-mail vinden zij veel makkelijker. Om de emotie van de traditionele ansichtkaart terug te brengen hebben de heren het maken van een kaartje in een modern jasje gestoken, zodat op vakantie een ansichtkaart versturen net zo makkelijk wordt als het versturen van een smsbericht.

De kaart wordt automatisch via het door de studenten opgezette systeem verstuurd naar de drukkerij, die zorgt dat jouw kaart zo snel mogelijk bij de ontvanger aan komt. Per kaart worden de normale kosten van een ansichtkaart en frankering berekend, en de betaling geschied direct op de telefoon zelf.

Wil jij punten scoren bij vrienden of familie, stuur dan een leuke kaart met je eigen foto naar opa en oma, je ouders of gewoon naar vrienden en kom er achter dat het de kleine dingen zijn die het doen.

Over Dutchtape

Dutchtape ontwikkeld software voor de mobiele telefoons. Telefoons als iPhone, Android en binnenkort ook de Blackberry.